نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نوستالژی| تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال‌۱۳۶۵- بخش اول

  • کد خبر: ۹۹۴۵۱
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نوستالژی| تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال‌۱۳۶۵- بخش اول
اواسط اردیبهشت‌۱۳۶۵ رؤسای هیئت‌های فوتبال به‌همراه مربیان تیم‌های منتخب هر استان به مدت دو روز در تهران گرد هم آمدند و مباحث مختلفی از‌جمله برگزاری دومین دوره لیگ قدس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ اواسط اردیبهشت‌۱۳۶۵ رؤسای هیئت‌های فوتبال به‌همراه مربیان تیم‌های منتخب هر استان به مدت دو روز در تهران گرد هم آمدند و مباحث مختلفی از‌جمله برگزاری دومین دوره لیگ قدس را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این گردهمایی، قرعه‌کشی و برنامه دور رفت این مسابقات نیز انجام و قرار شد تیم‌ها به روال سال گذشته در دوگروه هفت‌تیمی رقابت کنند و تهران نیز در هر گروه یک نماینده داشته باشد. خراسان با تیم‌های تهران «ب»، مرکزی، باختران، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی در گروه «ب» جای گرفت و تیم‌های تهران «الف»، یزد، بوشهر، گیلان، خوزستان و فارس نیز در گروه «الف».

فراخوان ۵۰ بازیکن

در اولین گام از‌سوی قاسم زردکانلو، سرمربی منتخب خراسان، پنجاه بازیکن مشهدی برای حضور در دومین دوره لیگ قدس به این شرح به تمرینات دعوت شدند.
ابومسلم‌: سعید جوشش، جلیل قوچان‌نژاد، غلامرضا نوروزی، بهزاد ثابتی، اصغر جانداری، محمد اعظم، سعید صیامی، شهریار رضایی، جعفر رئوف، کاظم غیاثیان، کریم مسرور، رضا جاهدی و حسین شاملو. / پیام‌: محمد تشکری، رضا عطار‌زاده، هاشم رهباردار، رضا قرایی، حسن اصغری، غلام اصغری، حمید شمسی و حمید قاسم‌زاده. / توربو: عباس چمنیان، محمد جلالی، منصور شفیعی، محمد صالحی، هادی یار‌احمدی، هادی منتجبی، قدیر طهماسبی و رضا نخودیان. /هلال‌احمر: حسین قدم‌سلطان، مهدی ممقانی، باقر کبیری، حسین رضایی، نادر اسکندری و محسن قریشی. / هدف گلکار: سعید صابری، حسن مشهدی، مصطفی امیدوار، حسن سید‌محرمی، وفادار، فریدون مهریار، حسین فرقانی و علی شریعتی. / پرسپولیس‌: جواد یاوری‌زاده و مجید مرادی. / دهداری: فرهاد عرب، رضا نیکجو. / تاکسی‌رانی: محمود محمد‌نژاد. / آزاد‌: اکبر میثاقیان، حسین لعل‌یوسفی و رضا صباحی

شادمانی با آرایش تهاجمی

خراسانی‌ها پس از استراحت در اولین روز بازی‌ها در هفته دوم در استادیوم تختی به‌مصاف باختران (کرمانشاه) رفتند تا جمعه ۱۳‌تیر، شش‌هزار تماشاگر مشتاق مشهدی شاهد رونمایی از تیم استانشان باشند. آن‌ها که فصل قبل تا آخرین‌روز‌ها شاهد جنگ بقای تیمشان با آذربایجان غربی بودند، هیچ دوست نداشتند امسال هم این تجربه را تکرار کنند؛ بنابراین با شروع بازی جز حمله و گل، چیزی از سپید‌پوشان نمی‌خواستند.

قاسم زردکانلو هم با آرایش ۴.۳.۳ عملا تیمش را تهاجمی روانه میدان کرده بود؛ اما باختران هم با استفاده از فیزیک بدنی بازیکنانش بازی درگیرانه و مستقیم را در دستور‌کارش قرار داده بود. کندی و سنگینی خط میانی خراسان هم مزید‌برعلت شده بود تا مهاجمان کمتر صاحب توپ شوند و در‌حالی‌که همه منتظر سوت پایان نیمه اول بودند، حسین شاملو، مهاجم ریز‌نقش خراسان، با استفاده از تکنیک فردی‌اش، گل برتری خراسان را دقیقه‌۴۴ به ثمر رساند.

باخترانی‌ها که دوست نداشتند همچون دیدار اولشان، دست‌خالی میدان را ترک کنند، با شروع نیمه دوم سراپا حمله شدند؛ به‌طوری‌که یک‌بار کاظم غیاثیان و یک‌بار هم سعید جوشش مانع گل‌زنی حریف شدند، اما دقیقه‌۵۷ اکبر میثاقیان با خطا بر روی جلال مرادی، باختران را صاحب پنالتی کرد تا با گل هادی سلیمانی بازی مساوی شود. بعد از این گل رویه بازی برعکس شد و این خراسان بود که می‌تاخت و باختران بود که دفاع می‌کرد. زردکانلو نیز برای تقویت تیمش دست به دو تعویض زد تا اینکه حسین لعل‌یوسفی دقیقه ۷۳ روی تعلل دفاع حریف، برتری را به اردوی خراسان آورد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

سوغات اصفهان

خراسان در هفته سوم راهی نصف‌جهان شد تا به‌مصاف اصفهان برود. شاگردان عاطف و کربکندی که هفته قبل دو‌امتیاز شیرین از مازندران گرفته بودند، جمعه ۲۰ تیر به امید یک پیروزی دیگر گام به میدان گذاشتند و دوازده‌هزار تماشاگر اصفهانی نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند. سوت هادی دزفولی که به صدا در‌آمد، قرمزپوشان اصفهان یکپارچه حمله شدند، اما دفاع خراسان و یک جوشش پرخروش اجازه گل‌زنی به این تیم ندادند؛ به‌طوری‌که مربیان اصفهان دست به جابه‌جایی و تعویض زدند، اما خراسان گل‌بخور نبود که نبود.

البته این مقاومت دو کارت زرد هم برای شاگردان زردکانلو در‌پی داشت. از دقیقه‌۸۰ تماشاگران اصفهانی که بابت دعوت‌نشدن چند بازیکن هم از مربیان گله‌مند بودند، بنای اعتراض گذاشتند و همین باعث شد خراسان فشار کمتری را تحمل کند. در این بازی خراسان که دل به ضد‌حمله داشت، با خروج‌های بموقع احمد‌رضا عابدزاده، دروازه‌بان جوان اصفهان، در استفاده از این تاکتیک ناکام ماند.

نبرد با بی‌انگیزه‌های تهرانی

فدراسیون فوتبال برخلاف سال گذشته که تهران «الف» و «ب» را از بازیکنان شاخص گروه‌۱‌و‌۲ باشگاه‌های تهران انتخاب کرده بود (مسابقات در دو گروه هشت‌تیمی برگزار می‌شد)، امسال تمام بازیکنانی که بخت پوشیدن لباس تیم ملی را داشتند، به تیم «الف» دعوت کرده بود و مربیان این تیم نیز دستیاران پرویز دهداری در تیم ملی بودند و بازیکنان بی‌انگیزه و اخراجی در تیم «ب» تهران جای گرفته بودند. جمعه ۲۷‌تیر در‌حالی‌که بیش از ده‌هزار تماشاگر در استادیوم تختی مشهد در یک روز گرم تابستانی کیپ تا کیپ نشسته بودند، دو تیم خراسان و تهران «ب» به‌مصاف هم رفتند.

نیمه اول تمام‌و‌کمال در اختیار خراسان بود و هر لحظه بوی گل می‌آمد تا اینکه در دقیقه‌۱۲ مصطفی اردستانی، مدافع بلند‌قامت تهرانی، بر روی قاسم‌زاده مرتکب خطای پنالتی شد؛ اما بهمن بهلولی، قاضی میدان، چنین‌اعتقادی نداشت و تماشاگر هم که گل می‌خواست، بد‌جور از خجالت داور درآمد، به‌طوری‌که گوینده ورزشگاه چندین‌بار آن‌ها را دعوت به آرامش کرد! در دقیقه‌۳۸ محمد اعظم، هافبک دلربای مشهدی‌ها، با حرکات نابش خط دفاع تهران را به‌هم ریخت؛ اما محمدرضا شکورزاده، دفاع چپ تیم تهران، توپ را درست از روی خط خارج کرد تا آه از نهاد همه در‌بیاید.

دو تیم بدون تغییر نیمه دوم را آغاز کردند و باز این شاگردان زردکانلو بودند که بر توپ‌و‌میدان مسلط بودند؛ اما برخلاف جریان بازی و در‌حالی‌که میثاقیان در برگشت از پرتاب‌اوت‌های بلند خود تعلل کرده بود و عمق دفاع خالی بود، محسن گلدهی از این غفلت و همچنین خروج ناموفق سعید جوشش نهایت استفاده را برد تا تهران را صاحب گل کند. بعد از این گل ناصر ابراهیمی مربی تهران، سعید مراغه‌چیان، بازیکن با‌تجربه‌اش را مأمور مهار محمداعظم کرد تا در عمل موتور خراسان از کار بیفتد و در پایان یک نتیجه ناعادلانه رقم بخورد.

البته داور در دقیقه ۸۸، یک خطای پنالتی هم به نفع تهران نگرفت؛ جایی که جوشش، مجتبی محرمی، مدافع پیش‌تاخته تهران، را با خطا متوقف کرد. با این شکست، خراسان در پایان هفته چهارم و با یک بازی کمتر با سه امتیاز در منطقه خطر قرار گرفت. برای تهران «ب» در این مسابقه این بازیکنان به میدان رفتند‌: حافظ طاحونی، محمدرضا شکورزاده، مجتبی محرمی، مصطفی اردستانی، جمشید پذیرا، سعید مراغه‌چیان (کاپیتان)، امیر قلعه‌نویی، محمد مصطفی‌زاده، مجتبی خیر‌اندیش، محسن گلدهی (علیرضا بهزومی ۷۳)، پرویز مظلومی، مربی‌: ناصر ابراهیمی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->